środa, 9 stycznia 2019

Generator CV on-line - krótkie zestawienie.

Lista 8 generatorów / narzędzi do produkcji CV. Do użycia na zajęciach z doradztwa zawodowego lub do użytku własnego. Dla doradców zawodowych, nauczycieli doradztwa zawodowego, dla uczniów, dla studentów, dla aplikujących o pracę.

 

Przygotowując się na zajęcia z doradztwa zawodowego w klasie 8 przejrzałem trochę generatorów cv działających on-line. Oczywiście szukałem takich, które działają na zasadzie „free”. Tak sobie założyłem, że jedną godzinkę poświęcę na próby przygotowania przykładowego CV. Wstępnie omówiliśmy kilka przykładowych. Na moje szczęście klasa wiele już wiedziała o omawianym dokumencie z innych zajęć. Fajnie, że w niektórych szkołach mówi się o dokumentach aplikacyjnych na polskim czy na godzinach z wychowawcą. Niestety okazało się, że młodzi chcą ten dokument tworzyć w MS Word i po kilku minutach zorientowałem się, że dokument ten według nich wyglądałby tak jak go się sporządzało jakieś 15 albo 20 lat temu.
Wracając do tematu. By dać młodzieży nową wizję CV, trochę nowszą niż ta w którą wierzyli przedstawiłem im dwa generatory na których pracowaliśmy na tych zajęciach. Zanim jednak ujawnię, które to aplikacje pozwólcie, że przedstawię te, które sprawdziłem wcześniej by mieć z czego wybrać. Nie jest powiedziane, że wszyscy będziemy korzystać z tych samych, być może spodobają Wam się te których ja nie wybrałem. Kolejność przedstawianych generatorów jest zupełnie przypadkowa, a ostateczny mój wybór jest moim subiektywnym wyborem. Nic oprócz mojej wygody i moich oczekiwań nie kierowało moim wyborem. 

A więc oto co sprawdziłem:

  1. resume.io



generator faktycznie darmowy na kilkanaście szablonów,
można połączyć się z nim korzystając z kont: facebook, linkedin i google+,
łącząc się z którymś z kont automatycznie pobiera zdjęcie profilowe,
umożliwia trzymanie naszego cv w wersji on-line,
cv możemy sobie pobrać lub udostępniać.

2.       cv-maker.pl 


wyświetla się po wyszukiwaniu jako free, a w rzeczywistości płatna aplikacja 9,95 za cv,
do wyboru mamy 9 szablonów,
oferowane szablony bardzo przejrzyste, jasne no i ładne.

3.        myperfectresume.com



tak jak wcześniejszy wyświetla się jako free, a każe sobie płacić, cóż,
logujemy się przez facebook lub google+,
bardzo ciekawe szablony, przejrzyste i można powiedzieć, że faktycznie nowoczesne.

4.      cvmkr.com

otrzymujemy sześć darmowych szablonów,
możliwe jest też użycie wersji płatnej rozszerzonej,
szablony w ciekawych wersjach,
w celu dodania zdjęcia należy się zalogować (bezpłatnie),
w wersji darmowej otrzymujemy w cv stopkę producenta,
pomimo 6 darmówek dość ciekawe propozycje.

5.      resume.com



w pełni darmowy,
sporo ciekawych graficznych propozycji szablonów,
można założyć sobie konto choć to nie jest wymagane,
cv można zrobić i wydrukować bez logowania,
aplikacja połączona z indeed.com.

6.       resumonk.com


dość ciekawy edytor,
konieczne logowanie by zachować projekt,
niewiele dostępnych szablonów darmowych,
możliwość połączenia z kontem LinkedIn.

7.       resume-now.com



musimy się zalogować, może być to przez facebook, google+ lub e-mail,
sporo bardzo ładnych, przejrzystych i nowoczesnych szablonów (ok 20, nie liczyłem – przyznaję),
bardzo prosty w użyciu edytor / aplikacja.

8.      canva.com



trzeba się zalogować / zarejestrować przez Google, facebook lub e-mail
niby cv generator, a właściwie duży kombajn generator różnych różności
cała masa dostępnych szablonów darmowych
dla chętnych są też wersje płatne
nie wszystkim spodoba się uzupełnianie treści w canva
działa trochę na zasadzie WYSIWYG i w zależności od łącza różnie to wygląda.


Ja ostatecznie pokazałem młodym dwa – jak pisałem wcześniej – i były to Canva.com i cvmkr.com.
Dlaczego te? A bo właśnie mi najbardziej pasują dostarczają dużo możliwości, fajnie się je obsługuje lub (myślę o Canva) mają wiele, wiele propozycji. Poza tym sam nieraz używam więc uważam, że lepiej jest komuś prezentować i objaśniać to co się samemu zna. Nikogo nie namawiam by korzystał z tych samych narzędzi ale polecam spróbować.

Będzie miło jak napiszecie z czego korzystacie. Też się zajrzy.
 
Pozdrawiam.

1 komentarz:

  1. Według mnie warto też powiedzieć o stronie https://cvwork.pl/darmowe-szablony-cv która udostępniła listę darmowych szablonów CV, które spełniają założenia profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych.

    OdpowiedzUsuń