środa, 27 marca 2019

Kostki HTML w Tygodniu z Internetem

Jako, że mamy oficjalny Tydzień z Internetem proponuję wesołą zabawę z kostkami HTML od Mozilla - Teaching Activieties. Tam właśnie specjalsi od Mozilli proponują sporo ciekawych rzeczy. 



Między innymi kostki / klocki  do układania z kodem html. Gotowe kostki do druku można sobie pobrać bezpośrednio tutaj lub co też jest możliwe utworzyć swoją wersję w tym prostym generatorze.



Co z nimi zrobić? Na htmlpuzzlebox.org można obejrzeć zabawę wyzwanie z kostkami do wykorzystania na zajęciach - to jedna z propozycji. Poza tym zaglądając na nie myślę, że każdy już ma swój plan jak to wykorzystać. Mozilla proponuje je jako zabawę w typie icebraker - też ciekawe. Ja widzę to jako doskonała wizualizacja budowy i zawartości strony dla młodszych kodujących. Młodym początkowo często kiepsko jest załapać o co właściwie chodzi w tych zapisach "robaczkach", a takie układanie ... - no cóż myślę, że będzie jednak wspomagać. Przyznaję się też, że ja od razu zrobiłem sobie więcej dodatkowych kodów by wyzwanie bardziej skomplikować.
Wracając do TZI to akurat kostek nie używałem bo to trochę wcześniejsze moje odkrycie ale tak przy ostatnich dzisiejszych zajęciach z wyszukiwarkami natknąłem się na moje foldery z kostkami. 
Zamysł twórców do mnie przemawia. Nie wiem jak do Was ale może ktoś zechce kliknąć jakąś swoją opinię poniżej to pogadamy. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz