piątek, 19 czerwca 2020

Kostki na doradztwo

Jestem z tym kolejnym pomysłem. 
Jeszcze w czasie nagrania poprzedniego wpisu zaświtała mi taka myśl, a dziś prezentuję. Więc do gry czy aktywności użyłem wspomnianego poprzednio CubeCreator i gry "Wymień trzy zawody" od MapaKarier.org
Gra wpadła mi na myśl akurat ta bo w normalnych warunkach przynosiłem ją na zajęcia i wzbudzała niemałe zainteresowanie i spore emocje. Mając teraz w zanadrzu swoje własne kostki pomyślałem, że przeniosę ją właśnie na nie.
Na podstawie opisów od Mapy Karier wykonałem CubeGenerator'em 10 kostek. Poniżej zamieściłem je do pobrania jeśli macie ochotę skorzystać.
A teraz pomysł na grę - 
I wersja: 
dzielimy uczestników na grupy ( do 10 grup bo tyle mamy kostek ), każdej z grup dajemy kartki w kolorach kostek i  na start 1 kostkę. grupa wypisuje na odpowiednim kolorze (kostka zielona - kartka zielona). Po ustalonym czasie grupy przerzucają sobie kostki tak by każda miała jedną i zabawa zaczyna się znowu. Na koniec można sprawdzić wyniki "ilościowe" abo porównać pomysły z kilku kostek.
Wersja II - czasowo krótsza:
Robimy tylko 5 grup. Każda grupa losuje po 2 kostki i przystępuje do zgadywania zawodów. Na koniec mamy całe mnóstwo wymienionych zawodów, które możemy sobie odczytać. Pewnie sporo z nich będzie się powtarzać ale to całkiem normalne w przypadku tej gry.
A może Tobie pojawiają się inne możliwości wykorzystania takich kostek lub inne wersje gry. Śmiało komentuj i podaj swój pomysł. 
 

Na koniec kilka technicznych uwag, które wydają mi się ważne. Warto wydrukować kostki na twardym papierze. Ja zrobiłem to na zwykłym i wydają się być wątłe co może spowodować, że trzeba będzie wykonywać nowe na każde zajęcia. Druga sprawa: generator nie zaznacza dwóch pasków do klejenia w miejscu wskazanym ołówkiem na zdjęciu powyżej - dobrze jest dorobić je bo cała kość wygląda i trzyma się wtedy lepiej. 

Jak chcesz sobie pobrać kostki zmontowane przeze mnie to proszę:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz