sobota, 8 stycznia 2022

Zestaw kompilatorów on-line dla Python'a.

 Przez to modne i konieczne ostatnimi czasy uczenie przez komputer do niektórych lekcji potrzebowałem kompilatora do python'a. Uczę w SP więc nie robimy jakichś superskomplikowanych programów. No ale każdy musi mieć też przed sobą konsolę do pisania sobie kodu. Ze względu na wygodę ja decyduję się na wersje on-line i oczywiście "free". Sieć pełna jest różnych rozwiązań więc jest z czego wybierać. Oczywiście, że lepiej jest zainstalować sobie jakiś kompiler no ale przeprowadzenie instalacji u każdego zdalnie? - wiecie, o co ...



Pomijając jednak takie wszystkie niuanse i gderania. Chciałem korzystać z wersji on-line i tak robiłem. Poniżej przedstawiam listę kompilatorów z których korzystałem oraz takich które mam jeszcze w

odwodzie na liście oraz, które znalazłem nieco później i myślę, że jeszcze się przydadzą.

Z tych korzystałem:

  • replit.com -  z tego kompilatora korzystałem jeszcze rok temu bardzo często, jest bardzo wygodny i szybki. Niestety od jakiegoś czasu aby móc pisać kod trzeba się zalogować jako user. Dla mnie nie jest to problem - tym bardziej, że można to zrobić choćby przez konto google - ale jak już uczniowie mieli mi się logować to trzeba było szukać innej opcji.
  • programiz.com - kolejny w mojej kolekcji, też superwygodny i szybki trochę z głównej strony trzeba pokombinować żeby dostać się do edytora ale nie jest to niemożliwe, a młodziakom i tak przesyłam link wprost do edytora. Do tej pory korzystam.
  • w3schools.com - następny którego używam i chyba będę używał. Ze względu na markę w3schools nie muszę chyba wiele pisać. Oprócz kompilatora sporo kursów, które można też wykorzystać i podejrzeć. No i zawsze działa. Też korzystam. w3schools kompilator
Lista na przyszłość - rezerwowa? ...
  • onlinegdb.com - zapisany na liście do wykorzystania. Sprawdziłem czy działa. Działa. Do tej pory nie korzystałem. Raczej ze względów osobistych i "wyglądowych", powyższe bardziej odpowiadały mi wizualnie. Na onlinegdb możemy przełączyć się na bardzo wiele języków jeśli nie na większość. W prawym górnym rogu wybieramy jaki nas interesuje i wówczas przechodzimy sobie do Python.
  • onlinecompiler.com - można powiedzieć, że to taka multimaszyna czy superkompilator. Możemy testować sobie próbować programować wiele plików w różnych językach. Oprócz tego budować strony www czy bazy danych. Do tej tej pory jedynie przetestowałem i nieraz sprawdzam na swój użytek. Trzymam w rezerwie.
  • Python Compiler Editor od Google - przyznam szczerze, że całkiem niedawno odkryty. Niestety ten wytwór działa jako aplikacja doinstalowywana do naszego konta google. Ale można ją sobie spokojnie dodać jako rozszerzenie. Nieraz sam coś sprawdzam. Nie korzystałem z uczniami ze względu właśnie na instalowanie i chyba nie skorzystam do uczenia ale na liście użytkowej cały czas wisi. Po zainstalowaniu należy jej szukać w rozwijanych aplikacjach przy swoim koncie.
  • trinket.io - w tym przypadku wstyd się przyznać ale też całkiem niedawno odnaleziona maszyna. Po kilku testach jestem jednak przekonany, że ta strona wraz z ćwiczeniami będzie na pewno używana. Jeszcze nie miałem okazji z dziećmi ale to jest wyzwanie na najbliższe zajęcia kiedy pojawi się znów tematyka wężowa.
Pewnie jest jeszcze sporo takich maszyn. Ja sprawdziłem jak do tej pory te. Jak masz coś fajnego też do użytku chętnie poznam i podejrzę. Wrzuć proszę w komentarz coś na czym pracujesz, a najlepiej jeśli korzystasz też z dziećmi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz