piątek, 2 czerwca 2017

Generator terminarza ligowego

Witam.
Parę dni temu potrzebowałem zorganizować zawody dla uczniów i jakoś rozstawić kolejność gier. Zmagania organizuję swojej młodzieży w szachy. Nie są to profesjonalne liczone w federacji rozgrywki, a jedynie nasze lokalne amatorskie. W związku z tym nie używam profesjonalnych narzędzi typu "chessarbiter". Kilka razy wcześniej tabele tworzyłem sobie na piechotę - tak też się da - warunek jest taki, że mamy niewielką liczbę zawodników. Tym razem po chwili zastanowienia pomyślałem, że może jednak by użyć jakiegoś narzędzia komputerowego no i kilka znalazłem. Dziś i tutaj o pierwszym z nich - bardzo prostym generatorze terminarza ligowego.

Generator został stworzony przez Filipa Klara i umieszczony na jego stronie autorskiej gdzie przedstawia się ten Pan jako web deweloper.



Tak jak napisałem i tak samo podaje autor - prosty generator. Wprowadzamy drużyny zaznaczamy czy mają rozegrać po jednym meczu czy mecz i rewanż, a następnie klikamy [generuj]. Program
tworzy nam prostą tabelę / rozpiskę spotkań.

Tak jak wspomniałem wcześniej, można tworzyć sobie samemu długopisem - czemu nie, ale po co skoro zrobi to za nas maszyna i nie trzeba się zastanawiać czy się czasem nie pomylimy przy komponowaniu następnej już kolejki.

Program ma oczywiści też swoje mankamenty. Zawsze stworzy nam ligę gdzie zagrają każdy z każdym- nie ma możliwości ograniczenia liczby kolejek w przypadku gdy nie potrzebujemy by każdy się ze sobą spotkał. Tak mam w mojej sytuacji gdzie rozgrywając szachy niekoniecznie musimy tak robić, a wystarczy nam zwykły element losowania miejsc i mniej rund/kolejek.
No ale nie wszystko na raz i jeszcze do tego za darmo. Do szachów ostatecznie znalazłem sobie inne narzędzie o którym również za kilka dni lib postów wspomnę. Wszystko będzie zależeć od rozwoju sytuacji - Ci którzy uczycie wiecie, że teraz zbliża się już bardzo gorący czerwcowy okres i możliwości człowieka nauczającego zaczynają się nieco ograniczać do klasyfikacji i sprawozdań. W każdym razie mam zapisane do użytku i publikacji i na pewno dodam.

Jeśli chodzi natomiast o dzisiejszy prosty generator to na prawdę szczerze polecam do tworzenia prostych rozgrywek czy małych lig. Ostatecznie jak nie chcemy tak wielu rund możemy po prostu obciąć lub wyciąć część tabeli.

2 komentarze:

  1. Bardzo wygodny do organizowania turniejów:

    https://www.campioni.biz

    Mam nadzieję, że w przyszłości będzie to dla Ciebie przydatne

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie zajrzę i spróbuję, dzięki.

    OdpowiedzUsuń