niedziela, 28 maja 2017

spiral.ac - wyciągamy telefony

Pozyskałem świetny namiar na bardzo ciekawą platformę - jak w tytule - spiral.ac.



Platforma ma cztery możliwe opcje: quickfire, discuss, team up i clip. Wszystkie działają w ten sposób, że wpisujemy sobie wcześniej coś dla uczniów po czym przychodzimy na zajęcia odpalamy
swój sprzęt - telefon (smartfon), tablet lub komputer. Podajemy uczniom stronę dostępu gospiral.ac i kod dostępu do zadania. Uczniowie wchodzą na stronę (gospiral.ac) podają kod swoje imię, a następnie włączamy przygotowane zadanie. 
Każdego zalogowanego ucznia zobaczymy w swoim panelu i podświetli nam też kiedy uczeń udzieli odpowiedzi.
Przejdźmy teraz do czterech funkcji programu:

  •  pierwsza QUICKFIRE  
Służy do szybkiego pytania. Twórcy podają, że do poznania szybko co myśli cała klasa na wskazany temat czy pytanie. Szczerze mówiąc ja używałem i używam do odpytania szybkiego z  poprzednich zajęć. Pytania wpisujemy sobie sami i uruchamiamy po zalogowaniu się użytkowników. Dodatkowo możemy przy każdym pytaniu ustawić czas na odpowiedź. Jest to, moim zdaniem, przydatna funkcja, bo nie musimy sami kontrolować upływu czasu. Jeżeli decydujemy się na to, że użytkownicy będą udzielać długich odpowiedzi możemy czas pozostawić do swojej kontroli i np. zatrzymać dopiero gdy ostatni zainteresowany udzieli odpowiedzi.

  • druga DISCUSS
Bardzo ciekawa opcja w której tworzymy prezentację. Z naszą prezentacją / pracą będzie można "pracować interaktywnie". Dodajemy sobie treści do slajdów, a następnie wyświetlamy je uczniom / użytkownikom zajęć. Pod każdym ze slajdów możemy umieścić pytanie dla odbiorców. Co ważne, prezentację możemy sobie zaimportować z Google Drive lub z pliku PP. Udzielanie odpowiedzi na pytania będzie mogło nastąpić dopiero po włączeniu przez nas prezentacji i aktualnego slajdu.


  • trzecia TEAM UP
Funkcja zielona służy do organizacji pracy w grupie. Użytkownicy razem tworzą wspólną prezentację prezentację. My jako organizatorzy pracy tworzymy najpierw grupy z zadaniami, do grup przypisujemy uczniów, a następnie włączamy aplikację i każda z grup pracuje nad zadanym jej tematem. W grupach możemy jeszcze dodatkowo przydzielić funkcje.


  • czwarta CLIP
 Ostatnia, równie ciekawa jak poprzednie, służy do udostępniania filmów z youtube.com. Właśnie! Co to by była za nowinka? Samo udostępnianie to nic takiego ale CLIP w czasie udostępnianego filmiku / clipu daje nam możliwość zadawania pytań. Działa na takiej samej zasadzie jak poprzednie funkcje. Wyszukujemy film, wklejamy go w swój projekt, dodajemy do niego pytania i włączamy do opracowania. W tej opcji mamy do wyboru dwa rodzaje pytań, które możemy zadać naszym odbiorcom/uczniom. CLIP daje nam możliwość pytania otwartego lub pytania z opcjami wyboru - tzw. test.

Ja na co dzień, wszystkich opcji nie używam, choć wszystkie przetestowałem i nie raz dla rozruszania towarzystwa korzystam. Najczęściej używam Quickfire, jak wspomniałem wyżej, do przypomnienia " o czym było".

Niestety do użycia spiral potrzebujemy albo pracowni informatycznej albo wszystkich uczniów z telefonami z dostępem do Internetu. Faktycznie to są chyba jedyne dla nas ograniczenia. W tym miejscu dochodzi też kwestia już tyle razy wałkowana przez wszystkich, a mianowicie telefonów w szkole. Nie wiem jak tam to macie u siebie rozwiązane lub jak to rozwiążecie. Wydaje się, że świat tak leci szybko z postępem, że chyba powinniśmy zapomnieć o zakazach telefonów, a raczej trzeba by kultury użytkowania takich urządzeń nauczać. Rozstrzygnijmy to w każdym razie każdy u siebie. 

Zajrzyjcie na spiral.ac - polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz