piątek, 12 maja 2017

Jeszcze raz o edupics.com - Crossword puzzle generator

Witam.
Zgodnie z obietnicą powracam do kwestii edupics.com.


Jak wcześniej pisałem, zasadniczo strona poświęcona jest kwestii kolorowanek i jakichś tam robótek
ręcznych dla maluchów. Taką ją też pamiętam sprzed jakichś 7 może 8 lat. Niedawno jednak gdy na nią powróciłem okazało się, że ma jeszcze kilka fajnych i funkcjonalnych rzeczy. Mieszczą się one w zakładkach po lewej stronie:
I tak mamy tam kolejno:
  • Crossword puzzle generator - generator krzyżówek,
  • Word Search Puzzle Generator - generator wykreślanek,
  • Coloring Page Maker - tworzenie własnych kolorowanek,
  • Color Online - kolorowanie online,
  • Online games - gry online.

Zacznijmy więc od pierwszej z nich - generatora krzyżówek. Klikając na niego uruchamia nam się jak "nadświetlana" reklama czy zdjęcie. Osobiście radzę uruchomić sobie w nowym oknie, bo wtedy przypadkowe kliknięcie poza polem generatora nie zamknie nam go. Krzyżówkę tworzymy uzupełniając pusty formularz.
Oczywiście pola z czerwonymi kropkami muszą być wypełnione. Po kolei wpisujemy: Tytuł (Title), Podtytuł (Subtitle), a następnie hasła do krzyżówki (Words) i po prawej wyjaśnienia do haseł.
Na koniec klikamy "SUBMIT". Uzyskujemy krzyżówkę:

Dodatkowo teraz możemy:
  • podejrzeć rozwiązanie - show solution,
  • zmienić układ - change puzzle,
  • wydrukować - print,
  • pobrać do druku - save.

Narzędzie jest, według mnie, świetne. Generator jest darmowy, prosty w użyciu, daje podstawowe konieczne opcje - drukowanie i zapisanie. Wielkim atutem jest też to, że generator obsługuje polskie znaki. Wypróbowałem już kilka innych i nie wszędzie jest to możliwe. O innych mam zamiar też jeszcze tu pisać. Generator z edupics wprowadza tylko 15 słów ale myślę, że na lekcję jest to wystarczająca ilość czy jako zadanie domowe. Ja używam go razem z uczniami. Przy okazji powtórki z większego działu, szczególnie z historii, zespoły dwuosobowe lub uczniowie pojedynczo opracowują samodzielnie krzyżówkę i wysyłają do mnie. Nie raz zdarzało się też, że później otrzymywali do rozwiązania wersje od kolegów. Ten etap jest najbardziej dla nich ekscytujący i generujący spore poruszenie.

Początkowo myślałem, że zmieszczę wszystkie zakładki w jednym wpisie ale wyszedł dość długi więc zdecydowałem, że podzielę go i następne kwestie w kolejnych wpisach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz